Η ανοδος του Nikolai, οδηγου και προστατη του υιου Ρωσου μεγαλομαφιοζου στο Λονδινο, στην ιεραρχια της φατριας Vory V Zakone κρυβει πολλα περισσοτερα απο τυφλη υποταγη και πιστη στα αφεντικα του. Σε μια αναπαντεχη πλοκη, εμπλεκεται και η ομορφη νοσοκομα Anna οπου αναστατωνει - οχι αρχικα εν γνωσει της - την φατρια. Το ενα γεγονος θα πυροδοτησει το αλλο, και ολα θα εξελιχθουν γρηγορα και τρομακτικα σε εναν αγωνα ζωης..
Ο David Cronenberg και ο Viggo Mortesen ξαναβρισκονται στην μεγαλη οθονη μαζι, επειτα απο το "A History of Violence (2005)". Μαζι τους ο Γαλλος Vincent Cassel, η γλυκια εγκυμονουσα Naomi Watts αλλα και ενα αρκετα δεμμενο καστ.
Μια ταινια των 18 βραβειων και 33(!!) υποψηφιοτητων (Οσκαρ, BAFTA, Χρυση Σφαιρα κτλ κτλ) που ενω ειναι βασισμενη στην Ρωσικη μαφια, θα μπορουσε καλλιστα να αποτελει την συνεχεια μιας Ιταλικης μαφιας της 7ης τεχνης, ακομα και του Νονου..
Η σκηνοθεσια του τρελο-Καναδου Cronenberg ειναι απλα αψογη. Οι σκηνες ειναι αριστα στημενες και σκηνοθετημενες (αποκορυφωμα η εκπληκτικη μαχη μεσα στο χαμαμ οπου πρωταγωνιστουν οι ιδιοι οι ηθοποιοι - οχι σταντμαν - επειτα απο δυνατη προπονηση 2 εβδομαδων σε συγκεκριμενες πολεμικες τεχνες) ενω οι εναλλαγη τους ειναι αρκετα ομαλη με ενα αρκετα δεμμενο συνολο. Η φωτογραφια ειναι επισης αψογη και υποστηριζει τοσο την σκηνοθεσια οσο και την πλοκη, απο το μουντο Λονδινο στις κλειστες μαφιοζικες "καταστασεις". Οι διαλλογοι ειναι λιτοι και "εκλεκτοι" ενω δεν λειπει το χιουμορ σε καποιες ενδιαφερουσες σκηνες. Συνολικα, ολα υποστηριζουν σχεδον αλανθαστα, το δραμα και την περιπετεια που αναβλυζει απο το καλογραμμενο σεναριο του Steven Knight.
Ο Aragorn του Αρχοντα των δακτυλιδιων, Viggo Mortensen στον πρωταγωνιστικο ρολο του Nikolai. Η ερμηνεια του ειναι οσκαρικη, περα απο καθε αμφιβολια. Εχει δουλεψει αρκετα τοσο το στησιμο του οσο και την κινησιολογια του. Αυτο ομως που ξεχωριζει ειναι η παρα πολυ πειστικη "Ρωσσικη" προφορα που εχει αναπτυξει για το χαρακτηρα του. Συνολικα ειναι παρα πολυ καλος και αληθοφανης.
Ο γκρινιαρης Γαλλος - συζυγος της (...) Μονικα Μπελουσι, Vincent Cassell ειναι μια ακομα καλη επιλογη του καστ στον ρολο του Κiril. Θα πεισει τοσο στον μαφιοζικο ρολο του, οσο και στον φοβισμενο νεο με σεξουαλικες ανησυχιες που φοβαται να εκδηλωσει ωστε να σταθει ανταξιος του ονοματος της φατριας που ανηκει. Παρα πολυ καλος με αρκετα καλα ξεσπασματα. Θα τον μισησετε και αυτος ειναι ο λογος επιτυχιας του.
Η κουκλιτσα Naomi Watts, μετα το κρασαρισμα του αμορε της με τον τριχωτο King Kong, σε εναν ρολο (Anna) αρκετα πολυπλοκο. Ρωσικη καταγωγη, βρεττανικη επιμορφωση και αναζητηση των ριζων μεσω ενος δραματος που εχει εμπλακει. Η αγωνιωδης αναζητηση οικογενειας για το μωρο που ανελαβε στο νοσοκομειο (νοσοκομα γαρ) υπερκαλυπτεται απο τα μυστικα της μητερας του ιδιου μωρου, που πεθανε πανω στην γεννα, οπως μεταφραζονται στο "μεγαλης αξιας" ημερολογιο της. Θα πεισει καθολη την διαρκεια της ταινιας τοσο στο "γλυκο" του χαρακτηρα της, οσο και στο "αποφασιστικο" του.
Μου αρεσε ιδιαιτερως ο πατερας (στην ταινια) του Cassell, ο Ρωσος μεγαλομαφιοζος Stepan που τον υποδυεται ο Jerzy Skolimowski. Η ηρεμια του χαρακτηρα του, η σιγουρια της θεσεως του, η βιαιοτητα των πραξεων του σε συνδιασμο με την αγανακτηση και την "εκκαθαριση" των προσωπικων του "προβληματων", ειναι κατι το ενδιαφερον το οποιο προσθετει παρα πολυ στην συνολικη εικονα της ταινιας.
Η σκηνοθεσια μετα των λοιπων τεχνικων στοιχειων (εφε ηχου & εικονας, φωτογραφια κτλ) δενει απολυτα με τις παραπανω ερμηνειες (αλλα και των υπολοιπων ηθοποιων) σε ενα συμπαγες, περιπετειωδες, δραματικο, τρομακτικο και ανατριχιαστικο αποτελεσμα.
Για παρεα, χωρις φαγητο, κλειστα φωτα και νοσταλγικες σκεψεις, θα σας γοητευσει και θα ανταμειψει τα 100 λεπτα απο τον χρονο σας. Τιποτα λιγοτερο απο 8/10 για την πρωτη αξιολογη και ενδιαφερουσα ταινια που εχω δει εδω και αρκετο καιρο, σχεδον σε συμφωνια με το 7,9/10 του IMDb.
edit: Δειγμα των διαλογων
Ο David Cronenberg και ο Viggo Mortesen ξαναβρισκονται στην μεγαλη οθονη μαζι, επειτα απο το "A History of Violence (2005)". Μαζι τους ο Γαλλος Vincent Cassel, η γλυκια εγκυμονουσα Naomi Watts αλλα και ενα αρκετα δεμμενο καστ.
Μια ταινια των 18 βραβειων και 33(!!) υποψηφιοτητων (Οσκαρ, BAFTA, Χρυση Σφαιρα κτλ κτλ) που ενω ειναι βασισμενη στην Ρωσικη μαφια, θα μπορουσε καλλιστα να αποτελει την συνεχεια μιας Ιταλικης μαφιας της 7ης τεχνης, ακομα και του Νονου..
Η σκηνοθεσια του τρελο-Καναδου Cronenberg ειναι απλα αψογη. Οι σκηνες ειναι αριστα στημενες και σκηνοθετημενες (αποκορυφωμα η εκπληκτικη μαχη μεσα στο χαμαμ οπου πρωταγωνιστουν οι ιδιοι οι ηθοποιοι - οχι σταντμαν - επειτα απο δυνατη προπονηση 2 εβδομαδων σε συγκεκριμενες πολεμικες τεχνες) ενω οι εναλλαγη τους ειναι αρκετα ομαλη με ενα αρκετα δεμμενο συνολο. Η φωτογραφια ειναι επισης αψογη και υποστηριζει τοσο την σκηνοθεσια οσο και την πλοκη, απο το μουντο Λονδινο στις κλειστες μαφιοζικες "καταστασεις". Οι διαλλογοι ειναι λιτοι και "εκλεκτοι" ενω δεν λειπει το χιουμορ σε καποιες ενδιαφερουσες σκηνες. Συνολικα, ολα υποστηριζουν σχεδον αλανθαστα, το δραμα και την περιπετεια που αναβλυζει απο το καλογραμμενο σεναριο του Steven Knight.
Ο Aragorn του Αρχοντα των δακτυλιδιων, Viggo Mortensen στον πρωταγωνιστικο ρολο του Nikolai. Η ερμηνεια του ειναι οσκαρικη, περα απο καθε αμφιβολια. Εχει δουλεψει αρκετα τοσο το στησιμο του οσο και την κινησιολογια του. Αυτο ομως που ξεχωριζει ειναι η παρα πολυ πειστικη "Ρωσσικη" προφορα που εχει αναπτυξει για το χαρακτηρα του. Συνολικα ειναι παρα πολυ καλος και αληθοφανης.
Ο γκρινιαρης Γαλλος - συζυγος της (...) Μονικα Μπελουσι, Vincent Cassell ειναι μια ακομα καλη επιλογη του καστ στον ρολο του Κiril. Θα πεισει τοσο στον μαφιοζικο ρολο του, οσο και στον φοβισμενο νεο με σεξουαλικες ανησυχιες που φοβαται να εκδηλωσει ωστε να σταθει ανταξιος του ονοματος της φατριας που ανηκει. Παρα πολυ καλος με αρκετα καλα ξεσπασματα. Θα τον μισησετε και αυτος ειναι ο λογος επιτυχιας του.
Η κουκλιτσα Naomi Watts, μετα το κρασαρισμα του αμορε της με τον τριχωτο King Kong, σε εναν ρολο (Anna) αρκετα πολυπλοκο. Ρωσικη καταγωγη, βρεττανικη επιμορφωση και αναζητηση των ριζων μεσω ενος δραματος που εχει εμπλακει. Η αγωνιωδης αναζητηση οικογενειας για το μωρο που ανελαβε στο νοσοκομειο (νοσοκομα γαρ) υπερκαλυπτεται απο τα μυστικα της μητερας του ιδιου μωρου, που πεθανε πανω στην γεννα, οπως μεταφραζονται στο "μεγαλης αξιας" ημερολογιο της. Θα πεισει καθολη την διαρκεια της ταινιας τοσο στο "γλυκο" του χαρακτηρα της, οσο και στο "αποφασιστικο" του.
Μου αρεσε ιδιαιτερως ο πατερας (στην ταινια) του Cassell, ο Ρωσος μεγαλομαφιοζος Stepan που τον υποδυεται ο Jerzy Skolimowski. Η ηρεμια του χαρακτηρα του, η σιγουρια της θεσεως του, η βιαιοτητα των πραξεων του σε συνδιασμο με την αγανακτηση και την "εκκαθαριση" των προσωπικων του "προβληματων", ειναι κατι το ενδιαφερον το οποιο προσθετει παρα πολυ στην συνολικη εικονα της ταινιας.
Η σκηνοθεσια μετα των λοιπων τεχνικων στοιχειων (εφε ηχου & εικονας, φωτογραφια κτλ) δενει απολυτα με τις παραπανω ερμηνειες (αλλα και των υπολοιπων ηθοποιων) σε ενα συμπαγες, περιπετειωδες, δραματικο, τρομακτικο και ανατριχιαστικο αποτελεσμα.
Για παρεα, χωρις φαγητο, κλειστα φωτα και νοσταλγικες σκεψεις, θα σας γοητευσει και θα ανταμειψει τα 100 λεπτα απο τον χρονο σας. Τιποτα λιγοτερο απο 8/10 για την πρωτη αξιολογη και ενδιαφερουσα ταινια που εχω δει εδω και αρκετο καιρο, σχεδον σε συμφωνια με το 7,9/10 του IMDb.
edit: Δειγμα των διαλογων
Anna: Why are you doing this, why are you helping us?
Nikolai Luzhin: I can't become king if someone else already sits on the throne.
Nikolai Luzhin: I can't become king if someone else already sits on the throne.
2 scary σχόλια:
Αν στο μυαλο σας ερχεται η εικονα του Ντενιρο, Αλ Πατσινο, Μαρλον Μπραντο, μην τρομαξετε.. δεχθειτε το
Πολύ καλό! Το είδα χθες αφού διάβασα γι αυτό εδώ!
Δημοσίευση σχολίου